Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Aaltsje Boer - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Aaltsje Boer - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Door: aaltsjedeboer

Blijf op de hoogte en volg Aaltsje

24 April 2014 | Ierland, Killarney

Het is alweer een mooie tijd geleden dat ik mijn BLOG bijgewerkt heb, en heb ook al een aantal keren commentaar gekregen dat het hoog nodig tijd werd(Joanna :p), dus hierbij mijn reis tot zo ver!

Ondertussen zit ik alweer over de helft van mijn zesde week, de tijd vliegt voorbij. De eerste vier weken was het hotel door de weeks gesloten, dus had ik veel tijd om alles rustig aan te leren. We zijn ondertussen twee volledig geopend en alle kennis die ik in de rustige weken op heb gedaan heb ik allemaal goed toe kunnen passen. Vorige week was het een grote verandering dat er elke dag gasten komen en gaan, ipv rustige dagen. Ik moest even omschakelen. Maar nu vind ik het heerlijk, elke dag ontmoet je nieuwe gasten, ieder met zijn/haar eigen verhaal. Ondertussen al 2 Nederlands gasten aan de receptie gehad, de eerste keer overviel het me een beetje. Het was zoo lastig om van het Engels naar het Nederlands om te schakelen, maar uiteindelijk, met een rood hoofd, is het me gelukt! =) Achteraf vond ik het ook wel leuk, maar je verwacht het niet zo snel.

Doordat er twee Franse jongens in het 'Staffhouse' wonen, word mijn Frans ook een stukje beter. Ook mijn Duits heb ik toe kunnen passen, doordat er Duitse gasten aan de balie kwamen.

Duits, Engels, Frans, Frysk, Nederlands en een beetje Dublinees, Ik krijg nog een echte talenknobbel! ;)

Ik werk in principe vijf dagen in de week, en twee dagen vrij, dus helemaal prima! Luxe leven in de Horeca ;)

In mijn vrije tijd loop ik vaak eventjes naar het Dorp toe, een beetje in de winkels door strunen, er is hier een Primark dus dat is wel een beetje gevaarlijk. Ik ben op een avond naar de 'Jezus Christ Superstar' Musical geweest, deze voorstelling vond plaats in het INEC(Irish National Events Center) in Killarney. Mijn collega doet vrijwilligers werk bij het NIEC en had erover verteld. De musical werd gespeeld door allemaal amateurs, uit en rondom Killarney, zij werden aangestuurd door een vrij professionele regisseur. Ik heb twee en een half uur genoten, het was zo goed neergezet, de liedjes waren super goed, en de stemmen van sommige acteurs waren gewoon GE-WEL-DIG!! Ook ga ik vaak met mijn andere huisgenoot Evan naar de pub, even lekker weg van de plek waar we werken en wonen. Meestal ontmoeten we dan meerdere collega's in een pub of spreken we ergens af met z'n allen. Elke avond is er wel wat te beleven, en ELKE avond is er een LIVE band in bijna alle pubs, FANTASTISCH! Er heerst hier een super leuke en relaxte sfeer in het uitgaansleven. Een groot verschil hier in Ierland is dat alle dames helemaal opgetut, jurkjes, lading make-up, hoge hakken, op stap gaan. Toen ik de eerste avond op stap ging in mijn spijkerbroek voelde ik me een beetje heeeeel erg Underdressed, dus een goede reden om te shoppen lijkt me, of niet? ;) Een ander erg leuk verschil met Nederland, vind ik, is dat iedereen geaccepteerd word het maakt niet uit wie je bent, wat je doet, als je nieuw bent komt iedereen zich even voorstellen en een praatje maken en word je erg leuk opgenomen in de groep!!

Perry is ook een weekendje langs geweest, helaas is dit, zoals de meesten waarschijnlijk weten, anders uit gepakt dan verwacht. Ik heb de moeilijke keuze gemaakt om ons relatie te beëindigen. Mijn gevoel voor hem was veranderd, en ik vond het niet eerlijk om hem aan het lijntje te houden. Mijn collega's en vrienden in Ierland zijn er Super voor me geweest, maar ook mijn Vriendjes en famillie in Friesland, Thankks hiervoor poppiies! (L)

Mijn collega's proberen mij al wat Iers te leren, en ik begin het al een klein beetje op te pikken, hell yeah! Even een paar Ierse zinnen;
What's the crack?, How's things? & What's the storie?, how 'r ya? dit zijn allemaal begroetingen die heel normaal zijn hier, ik had in het begin echt iets van Huh? het zal wel. ;) Ondertussen gebruik ik ze zelf ook! =)

Vandaag had ik lekker een vrije dag, en ben ik heerlijk naar de Spa(Welness) in het hotel gegaan, Lekker in de Sauna(keuze uit vier verschillenden), Tropical Showers, Rain Showers etc. Dus een zeer geslaagd middagje gehad en weer lekker opgeladen voor aankomende dagen.

Donderdag a.s. krijg ik viste, Heit & Mem komen me opzoeken in het prachtige Killarney, ik heb al een aantal leuke dingen op de planning staan, en het drinken van een echte Guiness hoort daar Natuurlijk ook bij!! =) Ik ha dr sin oan dat jimme komme!! <3

Morgen avond ga ik denk ik lekker eventjes op stap, morgen is namelijk Payday, dus kan iedereen weer mee!! *Happy Times*

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik een super leuke tijd hier heb in Ierland, ik zit er op dit moment aan te denken om misschien wel terug te komen en hier te gaan werken.. maar wie weet, dat is nog niet aan de orde. Ik ga eerst heerlijk genieten van alle leuke, en goede dingen die hier gebeuren en van het werken in dit super leuke hotel met lieve en gezellige collega's.

Bijna vergeten om belangrijk nieuws te vertellen:
* Ik heb de Perfecte Kroepoek gevonden, dus gelukkig kan ik deze verslaving voortzetten!
* Voor de liefhebbers van vreemd bier, ik heb een heerlijk 'bananabread' biertje gedronken, en ik kan eerlijk zeggen, die zou ik zo nog wel eens kunnen bestellen =)

Ik beloof bij deze dat ik mijn BLOG wat vaker zal updaten. ;)

Een hele dikke tút fanút it prachtige Ierlân!!

ps. voor de liefhebben, ik heb ook wat foto's toegevoegd.


  • 24 April 2014 - 22:13

    Rinie Boermans:

    Aaltsje,
    Fijn dat der wer in " bloq" is. It kin om ûs net gau genoch 1maaie wèze.
    No in digitaale krûp 1 maaie in echte.
    Kiss mem.

  • 26 April 2014 - 19:27

    Rianne,harmina En Marian:

    Hoi aaltsje,

    Fijn dat we weer een reisverslag hebben mem dacht al dat er iets met de tablet aan de hand was en waardoor wij het niet konden ontvangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aaltsje

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1078
Totaal aantal bezoekers 5222

Voorgaande reizen:

15 Maart 2014 - 01 Augustus 2014

Stage Ierland

Landen bezocht: