10 Weeks! over de helft... - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Aaltsje Boer - WaarBenJij.nu 10 Weeks! over de helft... - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Aaltsje Boer - WaarBenJij.nu

10 Weeks! over de helft...

Door: aaltsjedeboer

Blijf op de hoogte en volg Aaltsje

24 Mei 2014 | Ierland, Killarney

De tiende week is ingegaan, ik zit alweer op de helft! De tijd is super snel gegaan, en ik denk dat aankomende tien weken nog sneller gaan. Ik heb namelijk drie leuke visites in het vooruitzicht en ben ondertussen nog meer aan de plaats gehecht geraakt!!

Afgelopen Vier weken waren Super! Heit en mem op visite, veel leuke 'Touristische'' plekjes bezocht, gezellig met collega's op de hort en ook nog opnames gedaan voor een RTL4 #hellyeah! =)

Heit en mem kwamen op donderdag 1 mei aan in Ierland en we hadden afgesproken om met z'n drietjes uit eten te gaan. Er kwam echter iets tussen, Pluim van Pluijmseetbarewereld.nl was in het hotel en zocht mensen voor opnames voor rtl4, Ierse mensen, en omdat ze vonden dat mijn Ierse accent wel goed was mocht ik, samen met mijn collega's, mee doen aan de opnames. Wat een ervaring!! Super gaaf, in de 'penthouse', meest luxe kamer die wij verkopen, buiten op het terras mochten wij eten proeve die de chefkok van het aghadoe Heights hotel en pluijm gemaakt hadden. Wauwww wat was dat lekker en daarna mochten wij ons mening vertellen over het eten en toen was het al weer afgelopen. natuurlijk nog een glaasje wijn om het leuk af te sluiten en toen huppakee snel naar het dorp toe om met heit en mem te meeten in Courtney's(pub). Het was super om heit en mem te zien, en ze hadden ook allemaal llekkers voor mij meegenomen, Tsiis, Boterkoek en heerlijke Snoepkes van Beppe! Super blij mee natuurlijk, eindelijk normale Tsiis myummsk!! =)

De dag daarna kwamen heit en mem naar het hotel en hebben we in het hotel lekker koffie gedronken, smoothie en scones, lekkahh! en daarna heerlijk gewandeld, het weer was super, we zijn naar Ross Castle geweest. Dit is een oud kasteel vanuit de 1400e eeuw. Een oude klan woonde daar en het was geheel gerestaureerd en ,deels, ingericht zoals het vroeger zou zijn geweest! we hebben een tour gedaan door het kasteel, heel interessant!! Daarna zijn we verder gewandeld, richting killarney en zijn we een pub in gedoken. Laurels, daar hebben we lekker gegeten en een paar PINTS genutigd natuurlijk!! ;) Na dit gezellige onderonsje zijn we beiden ons eigen kant op gegaan. ik moest namelijk werken de volgende dag.

De dagen daarna hebben we twee tours gedaan, The Ring of Kerry & The Gap of Dunloe Tour. Beiden waren super. The Gap of Dunloe was prachtig, ondanks het mindere weer, wat een bijzonder natuurverschijnsel de bergen en beken etc. na het wandelen door deze berg klif zijn we met een boot terug gevaren naar killarney, het was behoorlijk koud maar het was het zeker waard, prachtig!! The ring of Kerry was in de bus op deze manier hebben we een goed gedeelte van Kerry kunnen zien en weer was het super mooii, de grote verschillen in natuur op een paar km afstand van elkaar, gaaf!! Na de ring of Kerry hebben we gezellig 's avonds gegeten in het hotel, in de bar/lounge, piano muziek op de achtergrond en een prachtig uitzicht, goed eten, wat wil je nog meeer, werderom goed geslaagd!!

Op de avond voor dat heit en mem weer richting huis gingen hebben we gezellig afgesloten in 'The Grand', super gezellige avond heerlijk gekletst, gelachen en gedanst, een goede afsluiten van een aantal Super daagjes met Heit en Mem!

Toen heit en mem weer richten huis waren ging ik weer normaal te werk, af en toe lekker een avondje naar de pub met collegaatjess. leukleuk =)

Verleden week donderdag was ik vrij en ben ik naar muckross house geweest, een oud victoriaans landhuis, op 20 meter van Killarney lake. het was een prachtige dag, 21 graden dus lekker in het tshirtje buiten, hoezo slecht weer in Ierland haha ;p Na het bezoeken van het huis, de traditionele boerderijen(uit 1930) en het nuttigen van een heerlijke lunch, dit allemaal georganiseerd door het hotel en dus gratis, ben ik lekker door de tuinen gaan wandelen. wat een mooie kleuren, super impressed. toen naar het Lake gelopen en daar een half uurtje gezeten. Toen op ontdekkingstocht om de Tork Waterfall te vinden, dit ging erg goed en binnen 30 minutjes was ik er al,, dikke prima!! wat een mooi verschijnsel zo'n waterfall. en helemaal met de zon er op te schijnen!! na de waterfall ben ik terug gelopen naar het hotel, dik 2,5 uur aan de wandel geweest, dus goed van het mooie weer genoten!

Afgelopen maandag te horen gekregen dat ik hier zolang mag blijven als ik wil, dus aankomend September ga ik 'waarschijnlijk' weer terug richting Ierland voor een jaar werken!! Het is nog niet helemaal zeker, ik moet er natuurlijk wel even goed over nadenken, maar de kans is groot!! Zoals het nu staat lijkt het mij een fantastische nieuwe uitdaging, goede kans om veel ervaring op te doen, te sparen en hopelijk meer van de wereld te kunnen zien!!

Gisteren lekker op stap geweest en zondag staat me een nieuwe uitdaging te wachten! in mijn eentje richting Dublin,, Hellyeah!! #Happydays! =)

Check foto's voor een sfeerimpressie van de afgelopen vier weken.

voor de gene die geintreseerd is in de tvshow, het is te vinden op www.pluijmseetbarewereld.nl

Dat was het wel weer een beetje!! Tot snel, over tien weekjes ben ik weer terug in NL. Doeegieesss XX

• 24 Mei 2014 - 21:08

Rinie Boermans:

Winskje dy fijne dagenyn Dublin. Bin beneid hoest it der finst.